Chrząszcz Szczepan – sz, ż/rz, cz, dż i Pszczółki Tuptusie – t, d - 2 GRY . nr 8994-KML - pomoceszkolne.pl

Kup teraz!

Cena: 49.00 PLN
Ilość:
Przedszkole » logopedia | Nauczanie zintegrowane » logopedia | Logopeda

Chrząszcz Szczepan – sz, ż/rz, cz, dż i Pszczółki Tuptusie – t, d - 2 GRY . nr 8994-KML

Chrząszcz Szczepan – sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos)
Gra przeznaczona do ćwiczeń poprawnej artykulacji głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos).
Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie obrazki na mijanych olach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków.
   
Pszczółki Tuptusie – t, d (nagłos, śródgłos, wygłos)
Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek t, d (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 raczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z ierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, iebieskim i zielonym).
W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”.